Dva dny při naší balkánské jízdě věnujeme odpočinku, koupání a procházkám po městečku Makarská.
1 komentář
  • 18.9.2018
  • 1 305 zobrazení
Poslední den pobytu jsem strávil odpočinkem v místních termálních lázních - Poseidonových zahradách. Vyvěrá zde voda o teplotě 90°C, která je rozvedena po celém areálu, je zde spousta bazénů s vodou od 28 do 40°C, přístup na vlastní mořskou pláž, ideální místo na relax. Naneštěstí cca do dvou hodin odpoledních pršelo, ale v teplé vodě to nevadilo. Pak se ukázalo sluníčko, tak jsem si závěr pobytu dokonale užil.
Kategorie: cestování
  • říjen 2013
A už jen pár fotek jako rozloučení s Rhodosem. Poslední den jsme strávili válením se na pláži a odpočinkem. Večer nás čekal návrat domů.
Kategorie: cestováníkrajina
  • 20.5.2016
Jako další postupný cíl tohoto dne volíme návštěvu pláží na jižním pobřeží Kréty, pláže Matala a Preveli.
Obě jsou pro svou krásu vyhledávány turisty, my jsme zde byli koncem května a počasí také nebylo ideální, takže zde byl vcelku klid.
  • 27.5.2017
Tak, i druhé dítě se chystá k maturitě. Jako vždy jí předchází tradiční stužkovací ples, který se konal v Městském domě v Přerově 6. ledna 2012.
  • 6.1.2012
Tak jsme s Pavlem opět vyrazili na cesty. Večer odjezd z Přerova směr Bratislava, v Břeclavi sraz s Pavlem. Z Bratislavy nočním vlakem do Humenného, pak do Stakčína, odtud busem do Nové Sedlice - nejvýchodnější obce Slovenska. V jednu odpoledne, po občerstvení v místním penzionu Kremenec vyrážíme směr Kremenec. Ten dosahujeme cca po třiapůlhodinovém výstupu. Po odpočinku pokračujeme do Polska na Velkou a Malou Rawku, kolem schroniska do sedla Przelecz Wierch Wyžniaňski a po silnici za mírného deštíku scházíme do Ustrzyki Gorne, kde stavíme stany v místním kempu a po večeři notně unaveni usínáme.
  • 17.6.2013
Karpathos je malý poklidný ostrov poblíž Kréty. Těsně k němu přiléhá malý ostrov Saria. Hlavní město je Pigadia. Dostupnost ostrova je letecky nebo trajektem. Ostrov je převážně kamenný s menším množstvím zeleně. Je téměř celý hornatý, takže z mnoha silnic a cest jsou krásné výhledy z výšky na moře a vesnice. Nejvyšší horou Karpathosu je Kali Limni.
Tolik zkráceně Wikipedia.
My odlétáme dopoledne z Rhodosu malým letadélkem. Let trvá cca 40 minut. U letiště čeká bus, který nás převáží do Pigadie, kde se ubytujeme a celé odpoledne věnujeme toulání se po městě, přístavu, chvíli se koupáme. Večer je zajištěna večeře v jedné z mnoha místních taveren, poté vyjížďka lodí se skleněným dnem - prý budou vidět ryby, ale asi už spaly - a pak sedneme do taverny k vínečku a kocháme se pohledem na moře a svítící městečko.
  • 17.5.2016
Udělal jsem si radost, vyrazil jsem na zájezd do jižních krajin. Po čtyřiadvaceti hodinách v buse jsme dorazili do Neapole, kde náš autobus čekal trajekt na ostrov Ischia. Po ubytování byl v plánu poznávací okruh ostrovem. První zastávka byla v přístavu Lacco Ameno, známém svým "hřibem", další v letovisku St.Angelo, kam se jezdí rekreovat i sám božský Kája a na závěr ještě prohlídka botanické zahrady.
Kategorie: cestování
  • 8.10.2013
Po ubytování se na Četnické stanici jsme vyrazili na obhlídku Koločavy. Nejdříve jsme si prolezli muzeum Staré selo, kde jsme se opravdu vyřádili. Spousta dřevěnic tématicky zaměřených k řemeslům, spousta staré techniky vztahující se k lesní železnici v okolí Koločavy, prostě nádhera, doporučuji. Poté jsme se vydali hledat slavný hrob, což se nám nakonec s pomocí místních i podařilo. Pak už jen večeře a zasloužený spánek, ráno na autobus, cesta do Užhorodu a domů.
  • 16.6.2014
Tak jsme zase s Pavlem vyrazili na trek. Tentokrát se k nám přidal Petr, bláhově si myslel, že ho budeme šetřit. :-)) Počasí nám tentokrát přálo, tak jsme v klidu vystoupali na vrchol, vychutnali si západ slunce, přespali a vychutnali si východ slunce. Po sbalení stanů jsme přešli do Polska, občerstvili se na chytě pod Sniežnikem a po hranici přes Klepý a Mladkovské sedlo došli do Lichkova na vlak. Bylo to krásné, ale krátké.
Kategorie: krajinapříroda
  • 10.7.2013
Být na Krétě a nenavštívit hlavní město Heraklion a palác Knossos? To prostě nejde. Takže tady je pár fotek.
  • 25.5.2017
Odpoledne se přemisťujeme do Splitu, kde se procházíme po historickém centru, navštívíme Katedrálu svetog Duje, vystoupáme na věž, odkud se kocháme nádherným výhledem a po malé svačince přejíždíme odpočívat do Makarské.
  • 16.9.2018
Dnes přišla na řadu trasa, která mě už dvakrát nepustila k tomu, abych ji zdolal. Je to nejnáročnější trasa v Tatrách, jmenuje se Orla Perc, tzn. Cesta Orlů. A svému jménu určitě nedělá ostudu, je velmi, velmi vzdušná, zajištěná řetězy, stupy, žebříky. Vřele ji všem doporučuji, ale jen, pokud se nebojíte výšek, netrpíte závratěmi a máte uzavřenou životní pojistku.
Kategorie: cestováníkrajina
  • červen 2012
Pokračujeme přechodem další poloniny. Po noci strávené v hotelu ve Kvasech se vydáváme opět do kopce směr Bliznica. Cestou se k nám přidává Ivan - od Kyjeva - krerý nakonec s námi stráví další čtyři dny a u salaše docházíme Andreje - další Kyjevan - který s námi vystoupá na Bliznici a pak sejde na Dragobrat. Stoupání nám dává zabrat, ale pak se jen kocháme nekonečnými výhledy do nekonečných dálek. Z Bliznice pokračujeme přes Žandarm, poloninu Apšinec na Gerišasku, odkud pozorujeme polské autoturisty. Pod Gerišaskou nacházíme kouzelné místo na spaní, tak neváháme, stavíme stany a odpočíváme. Po nočním dešti se další den ukázalo opět sluníčko a provázelo nás celý den cestou přes Ungarjasku, Tempu, Stohy a Menčul až do Usť Čorne, kde seubytujeme na hotelu v přepočtu 60 Kč za osobu, vaříme večeři, dáme si nějaké pivečko i něco ostřejšího a zhroutíme se do postelí. Za dva dny našlapáno 48,5 km a nastoupáno 2500 výškových metrů.
  • červen 2014
V pondělí se konečně vybralo počasí a tak vyrážíme na prohlídku nádherného městečka Lindos a akropole, která se tyčí na skále nad ním.
Město Lindos najdete na východním pobřeží přibližně 50 km od hlavního města Rhodos. Lindos je jednak letovisko s několika hotely, ale na výlety se jezdí do původní vesničky Lindos, která leží na úpatí starobylého hradu s akropolí.
Akropolis je nejznámější památkou vesnice Lindos a určitě by ji měl navštívit každý turista, který bude svou dovolenou na ostrově Rhodos trávit v letoviscích nedaleko Lindosu. Akropole nám nabízí nejenom možnost shlédnutí několika pozůstatků staveb z 2. tisíciletí př. Kr., ale také díky své poloze nahoře na skále skýtá jedinečné výhledy na okolní pobřeží.
Cesta k areálu může být zejména v horkých letních dnech docela náročná. Pro ty kteří si netroufnou absolvovat ji po svých, je připravena místní taxislužba a ne ledajaká, jedná se totiž o jízdu na oslech. Za cestu nahoru k akropoli zaplatíte přibližně 4 euro, což není sice levná záležitost, ale na druhou stranu může vytvořit nezapomenutelné zážitky.
V areálu najdeme pozůstatky staveb zasvěcených bohyni Lindii, která byla údajně uctívána v jeskyni pod chrámem již od 3. století př. Kr., později byl její kult spojen (jak jinak) s kultem bohyně Athény. Za vstupem do areálu, od kterého bude dále stále pokračovat směrem do kopce, se nachází cisterny a byzantská věž, vedle níž pravděpodobně kdysi stála stupňovitá stavba, na níž byly umístěny posvátné sochy, kromě soch bohů zde stávalo údajně také pár soch válečných admirálů.
K chrámu Psithyra se dostanete po novodobě vybudovaných schodech, které byly postaveny souběžně se schody starými, jejichž pozůstatky se dodnes dochovaly. Pokud se nevydáte směrem k Psithyrovu chrámu, dojdete ke stavbě s cisternami, která byla jednou z nejznámějších staveb starého Řecka, později byl vedle ní postaven johanitský kostel s křížovou kopulí. Po jeho levé straně se nachází více než dvacet metrů široké schody, které vedou ke vstupní bráně chrámu Athény Lindia. Na rozsáhlém nádvoří obklopeném sloupy se nachází chrám z 3. století př. Kr., který stojí na místě původního, mnohem velkolepějšího, chrámu.
Kategorie: dokumentykrajina
4 komentáře
  • 16.5.2016
Poslední den pobytu na krétě si užíváme v nádherném městě Chania. Posnídáme v hotelu, kde se kocháme nádhernou vyhlídkou na město a pak sjedeme vozem dolů, zaparkujeme a chodíme a chodíme a koukáme. V poledne se sbalíme a jedeme na letiště vrátit vůz a odcestovat domů. Cestou se ještě stavíme v taverně na oběd a pak již nastává loučení s nádherným ostrovem.
  • 28.5.2017
Tak jsme s Pavlem vyrazili opět do míst, kde nikdo z nás nebyl - na Zakarpatskou Ukrajinu. Po celonočním a celodenním cestování dojíždíme večer do Luhů, našeho východiska. Jen se odpotácíme kousek, asi 4 km za vesnici, kde stavíme stany, děláme táborák a usínáme. Druhý den nás čeká výstup přes Vaskul na Pop Ivan 2020 m.n.m. Pak si již užíváme naplno krásnou tůru po hřebeni směrem na Hoverlu. kterou dobudeme až ve čtvrtek ráno, po noci strávené ve stanu na hřebeni. Hoverlu 2061 m.n.m. si opravdu užíváme a s námi spousta místních turistů. Asi po hodince strávené na nejvyšší hoře Ukrajiny se vydáváme směrem na Kvasy, kde chceme večer spát. Petroš takticky vynecháváme a děláme dobře, protože cesta byla ještě mooooc dlouhá. Jsme rádi, když se večer ubytujeme a svalíme do postelí. Při přechodu tohoto hřebene našlapáno 67,5 km a nastoupáno 2856 výškových metrů.
  • červen 2014
Balos se bezesporu řadí mezi nejkrásnější pláže na Krétě. Průzračně modré moře, jemný bílý písek a mušle kam se podíváte. Pláž je sice těžko přístupná, ale pohled na nádhernou lagunu vám strastiplnou cestu určitě vynahradí.
Pláž Balos najdeme na severozápadním pobřeží Kréty, v tom nejzažším cípu. Jedná se o jedno z nejkrásnějších míst na které můžete na Krétě, možná i v celém Řecku narazit.
V nádherné laguně si budete připadat téměř jako v Tichomoří, k dokonalosti zde chybí snad jen palmy.
Na pláž se můžete vydat dvěma cestami. První, jednodušší, je nechat se odvézt výletní lodí z městečka Kissamos přímo k pláži. Cesta je to sice nenáročná a pohodlná, ale ochudíte se o překrásný pohled na celou lagunu z výšku.
Druhá možnost je už pro náročnější cestovatele, ale pokud si chcete z Kréty odvézt zážitek na celý život, vydejte se rozhodně touto cestou. Kombinuje adrenalinovou jízdu autem po kamenité cestě na vrchol menší hory, cca 10 km stoupání po velmi prašné kamenité cestě, kde budete potkávat horské kozy a spousty keříků tymiánů, ze kterých se pak vyrábí skvělý tymiánový med. Z auta budete mít nádherný výlet na moře. Na vrcholku hory pak auto budete muset zaparkovat a dál pokračovat po svých. Po jednom km se před vámi otevře až neskutečný výhled na lagunu Balos v plné své kráse. Dolů je to ještě kilometr, ale stojí to za to.
My jsme dojeli večer, vychutnali si západ slunce a neskutečnou samotu a klid u pláže.
  • 27.5.2017
Tak se mi nějak udělal volný den a vyrazil jsem na vycházku. Busem jsem dojel na Troják, kde jsem si dal výborný gulášek a poté vyrazil na západ. Cestou jsem vyfotil pár památníčků, připomínajících boj partyzánů za druhé války, navštívil bývylý bunkr U hrubé jedle - dnes bohužel jen zbytky, byl rozbořen, ale pamatuji ho v původní kráse - a poté kolem Tří kamenů došel na Klapinov a Pardus. Odtud sestoupil do údolí Rusavy, vystoupal na Ondřejovsko a pohodlnou hřebenovkou došel na zříceninu hradu Křídlo. Odtud to bylo jen kousek na vlakovou zastávku v Hlinsku, odkud mě vlak dovezl s jedním přestupem domů.
  • 4.10.2013
Pár foteček pro radost z podzimních Jeseníků. Snad se něktará bude líbit.
Kategorie: příroda
  • 17.10.2012
Tak nám začala pracovně-poznávací dovolená.
Cílem našeho putování byly ostrovy Rhodos a Karpathos.
První dva dny jsme byli ubytováni v letovisku Faliraki na Rhodosu. Celé dva dny propršelo a tak jediná mimopracovní aktivita byla návštěva blízké známé pláže - ale bez koupání. Cestou k ní se otevřely nádherné výhledy na zátoku a pláž v Faliraki.
Pláž Anthony Quinn je jedna z nejkrásnějších a nejromantičtějších pláží ostrova Rhodos. Nachází se cca 3 km jižně od letoviska Faliraki na východním pobřeží. Asi 250 m dlouhá pláž je zasazena do malé zátoky obklopené útesy a množstvím zeleně.
Pláž Anthony Quinn získala své jméno podle známého amerického herce, který zde natáčel v roce 1961 válečný film odehrávající se za 2. světové války Děla z Navarone. Herci si pláž zamiloval a později dostala jeho jméno.
Kategorie: krajina
  • 14.5.2016
Tak jsem se zase ocitl u našich bratří. Tentokrát jsem vyrazil na horu zvanou Velký Choč. Vyrazil jsem z Ružomberku, navštívil hrad Likava a pak stoupáním přes Predný Choč, Zadný Choč, kolem Hotelu Choč jsem došel až na Velký Choč. Tady jsem se skoro dvě hodiny poflakoval a kochal se překrásnými výhledy na Roháče, Vysoké a Nízké Tatry, Velkou a Malou Fatru, Beskydy s Lysou horou a Smrkem až po Pilsko a Babí horu s Oravskou přehradou. Odtud jsem sešel do Lúček a na vlak do Liptovské Teplé. Byla to nádhera.
  • 30.8.2012
I přes mráz jsem se dokopal k malému výletu na jeden z mých oblíbených vrcholů. Stálo to za to, fantastické výhledy, šílená zima, maximální uspokojení.
Kategorie: krajinapříroda
  • 2.2.2012
Třetí část putování jsme zahájili po vydatném spánku v Usť Čorne. Opět brutálním stoupáním se z údolí lesem vyškrábeme na Gavajsgavor a odtut již lehčím stoupáním přes Ružu, Malou Klimovu vystoupáme na Klimovu - 1492 m.n.m. Dáváme pauzu a poté se kocháme nekončícími výhledy do krajiny pod námi. Přes několik sedel a vrcholů vystoupáme na Syhlanskyj - 1564 m.n.m. nejvyžší vrchol této poloniny. Odtud na je dosah vrchol Topas s vysílačem, který zdárně míjíme a klesáme kolem salaše a menšího vysílače směrem na Koločavu. Tam již nedocházíme, stavíme stany cca v 1100 m.n.m na krásné louce s výhladem přímo na Koločavu. Děláme večeři, kocháme se západem slunce a usínáme. Druhý den sbalíme stany, posnídáme a sejdeme do vesnice, kde se ubytujeme a věnujeme se prohlídce vesnice.