Několik fotek ze zimního výšlapu na Lysou horu.
  • 30.1.2019
Cestou do Visoka za pyramidami se zastavujeme ve městečku Zavidovoči, kde se na dvou místech objevily kamené koule, o jejichž původu se dodnes jen spekuluje.
  • 17.4.2019
Předposlední den našeho pobytu vystoupáme na pyramidu Slunce a po malém občerstvení ještě na pyramidu Lásky, kde si vychutnáváme západ slunce.
  • 20.4.2019
Na druhý den pokračujeme v poznávání, tantokrát vystoupáme na pyramidu Draka a poté na pyramidu Měsíce.
  • 19.4.2019
Přeji všem krásný nový rok 2019
  • 31.12.2018
Jako každý rok jsme vyrazili do Jeseníků na pravidelný výšlap, již po dvacáté šesté.
Tentokrát bylo jako výchozí místo zvoleno Vrbno pod Praědem. Přes Rolandův kámen a Karlovu studánku jsme Bílou Opavou došli na Barborku, kde jsme po večerním výšlapu na Praděd přespali.
Druhý den klasika přes sedlo na Šerák.
Třetí den přes Vozku a kolem památníku císařovny Sisi na Ostružnou, kde jsme akci zakončili pozdním obědem ve Skilandu.
Kluci, díky.
4 komentáře
  • říjen 2018
Pomyslný a nakonec i výškový vrchol naší turistiky nastal v neděli, kdy jsme se vydali na Monte Vago do výše 3058 m.n.m. Ze sedla Forcola di Livigno na švýcarských hranicích to není daleko, ale výstup dá zabrat.
Na vrcholu se dlouho kocháme nádhernou scenérií, poté sejdeme do sedla a nádherným údolím se vrátíme zpět do Livigna.
  • 9.9.2018
Poslední den ráno se busem přesouváme do Poschavia, kde nasedáme na Bernina expres, který nás doveze téměř do St. Moritzu, kam se tedy dostaneme krátkým cca 5 km dlouhým trekem. Pak už si jen vychutnáváme St. Moritz a večer se přesouváme domů.
  • 10.9.2018
Tento den jsme si dali jen krátký výstup na vrchol nad Livignem s krásnými výhledy na jezero i samotné město - La Pare 2390 m.n.m.
Po náročném sestupu dojdeme k samotnému jezeru, dáme si pivečko a vracíme se zpět do Livigna.
  • 8.9.2018
Po celonoční jizdě busem se ubtováváme v hotelu, přecházíme kousek na lanovku Mottolino, která nás vyveze nahoru a pak již po svých pohodlnou procházkou vystoupámě na náš první vrchol, Monte della Neve 2785 m.n.m.
Odtud kolem chatky Baitel della Blesa sejdem zpět do Livigna. Procházka cca 13 km.
  • 6.9.2018
Na závěr října vyrážíme s Pavlem a Petrm do Beskidu Slaského, k našim severním sousedům. Lákalo nás zdolat další kopec do Koruny polských hor a k tomu poznat tento kousek Beskyd.
Vlakem se přemisťujeme do Bielsko-Bialej a odtud již po svých až do Nýdku.
1.den - Bielsko-Biala - Kozia Gora - Szyndelnia - Klimczok - schronisko PTTK Klimczok
2.den - schronisko PTTK Klimczok - Szczyrk - Skrzyczne 1257 mnm - Malinowska skala - Magurka - Barania Gora - schronisko PTTK Przyslop
3.den - schronisko PTTK Przyslop - Stecowka - Kubalonka - Kiczory - Stožek Wielki - schronisko PTTK Soszow
4.den - schronisko PTTK Soszow - Velká Čantoryje - Malá Čantoryje - Nýdek
Našlapáno cca 80 km a nastoupáno 4200 metrů.
  • říjen 2018
Po přejezdu do Visoka se připojujeme k dalším cestovatelům, kteří sem dorazili s Radkem Kublou na pyramidy.
Dopoledne přejíždíme na Tumulus, odpoledne vystoupáme na Piramidu Sunca, nejvyšší pyramidu na světě. Počasí moc nepřálo, ale vychutnáváme si to.
  • 21.9.2018
Večer dorážíme do Sarajeva. Ubytování zajištěno v hotelu Holiday, který byl postaven pro olympiádu v roce 1984 a za války v něm sídlily zpravodajské štáby.
Druhý den ráno vyrážíme do města, nejdříve kolem řeky Miljačky k Latinskému mostu, navštívíme místo atentátu an císaře Ferdinanda, poté lanovkou na Vidikovac a Dragiljac a pak se již vnoříme do uliček Baščaršii, kde nasáváme atmosféru města.
Večer se přemisťujeme do Visoka, kde nás čeká další program.
  • 20.9.2018
Dva dny při naší balkánské jízdě věnujeme odpočinku, koupání a procházkám po městečku Makarská.
  • 18.9.2018
  • 1 305 zobrazení
Přejíždíne do Bosny. Nejdříve se zastavujeme v Medjugorje, spíše ze zvědavosti, jak to tady vypadá. Poté již přejíždíme do hlavního cíle dnešní cesty, do Mostaru, který si vychutnáváme se vším všudy. Nádherné město, doporučuji navštívit.
  • 19.9.2018
Další naše zastávka na cestě po Balkáně, tentokrát u vodopádů Krka.
Všude příliš mnoho lidí.
  • 15.9.2018
Odpoledne se z Krka přesouváme do Šibeniku, projdeme si historické centrum, vystoupáme na hrad a na náměstí si dáváme pozdní oběd.
4 komentáře
  • 15.9.2018
Balkánská jízda pokračuje přesunem na jih. Zastavujeme se v Trogiru, nádherném městečku kousek nad Splitem. Úplně nás uchvátilo, je daleko krásnější, než Šibenik.
  • 16.9.2018
Krátký výlet na novou rozhlednu kousek od Petrova nad Desnou.
  • říjen 2018
První zastávka při našem putování po Balkáně.
  • 14.9.2018
Dnes jsem se vydal na jih, trochu se projít po místních památkách v době, kdy tady nebude ani noha. A nebyla, kdo by sem taky v tom dešti lezl.
Postupně jsem navštívl Sv.Huberta, Randenzvous, Tři Grácie, Nový dvůr, Rybniční zámeček a Lednici se zámkem a zámeckým parkem. Tož pěkné to bylo.
  • 1.2.2018
Dnes jsem chtěl na Lysou. Jenže jsem zaspal, tak náhradní varianta.
Vyrážím do Hostýnek, v jedenáct vyrážím z Tesáku směr Tři kameny a Troják. Tady si dávám polévku a valím dál směr Vsetín.
Vystupám na Vysoký Grůň, kouknu se k bunkru Vlčí a pak pokračuji směr Baťková, Chléviska a přes hřeben Nivy dojdu už za tmy do Vsetína, kde akorát stíhám vlak domů.
Nakonec z toho bylo cca 29 km ve sněhu.
  • 12.2.2018
Další krátká procházka po horách.
Ze Starého města se vydávám do Stříbrnic, odtud stoupám k chatě Návrší a pak ke slůněti a nahoru na Králičák, kde v tom větru vydržím cca pět minut a mažu dolů. Zpátky jdu po Staré Stříbrnické zpět do Starého města a přes kopec do Branné na vlak.
  • 22.2.2018
Po úspěchu dvou předchozích procházek jsem se vydal na třetí. Nemohl jsem hned ráno, tak jsem dal zkrácenou verzi. Busem na Troják a v půl dvanácté vyrážím směr pramen Dřevnice, odtud pokračuji směrem na Držkovou. Navštěvuji Holíkovu rezervaci, Zadní skály, Přední skály, nacházím v lese viklan, který se už neviklá, vystoupám na Kuželek a přes Okluk a Holý vrch dojdu na Klapinov, kde se rozloučím se sluncem a temným lesem sejdu do Chvalčova, kde nasednu na bus a vydám se směr domov.