82 fotek, 22.2.2018, 68 zobrazení, 1 komentář | cestování, krajina, příroda
Další krátká procházka po horách.
Ze Starého města se vydávám do Stříbrnic, odtud stoupám k chatě Návrší a pak ke slůněti a nahoru na Králičák, kde v tom větru vydržím cca pět minut a mažu dolů. Zpátky jdu po Staré Stříbrnické zpět do Starého města a přes kopec do Branné na vlak.
55 fotek, 12.2.2018, 71 zobrazení, 1 komentář | krajina, příroda
Dnes jsem chtěl na Lysou. Jenže jsem zaspal, tak náhradní varianta.
Vyrážím do Hostýnek, v jedenáct vyrážím z Tesáku směr Tři kameny a Troják. Tady si dávám polévku a valím dál směr Vsetín.
Vystupám na Vysoký Grůň, kouknu se k bunkru Vlčí a pak pokračuji směr Baťková, Chléviska a přes hřeben Nivy dojdu už za tmy do Vsetína, kde akorát stíhám vlak domů.
Nakonec z toho bylo cca 29 km ve sněhu.
60 fotek, 1.2.2018, 48 zobrazení, 10 komentářů | krajina, příroda
Dnes jsem se vydal na jih, trochu se projít po místních památkách v době, kdy tady nebude ani noha. A nebyla, kdo by sem taky v tom dešti lezl.
Postupně jsem navštívl Sv.Huberta, Randenzvous, Tři Grácie, Nový dvůr, Rybniční zámeček a Lednici se zámkem a zámeckým parkem. Tož pěkné to bylo.
56 fotek, 31.1.2018, 51 zobrazení, 3 komentáře | krajina, příroda
Po úspěchu dvou předchozích procházek jsem se vydal na třetí. Nemohl jsem hned ráno, tak jsem dal zkrácenou verzi. Busem na Troják a v půl dvanácté vyrážím směr pramen Dřevnice, odtud pokračuji směrem na Držkovou. Navštěvuji Holíkovu rezervaci, Zadní skály, Přední skály, nacházím v lese viklan, který se už neviklá, vystoupám na Kuželek a přes Okluk a Holý vrch dojdu na Klapinov, kde se rozloučím se sluncem a temným lesem sejdu do Chvalčova, kde nasednu na bus a vydám se směr domov.
55 fotek, 8.1.2018, 66 zobrazení, 3 komentáře | krajina
Po úspěchu první procházky jsem si to zopakoval.
Počasí ještě horší, dole déšť, nahoře led a mráz.
Z Valašského Meziříčí jsem se vydal směr Oznice, Lázy, Rajnochovice a Tesák, odkud po občerstvení a odpočinku jsem došel na Kelčský Javorník, odkud již setmělým lesem za svitu čelovky došel do Bystřice.
68 fotek, 3.1.2018, 47 zobrazení, přidat komentář | dokumenty, krajina
Krátká procházka za nepříznivého počasí po mých oblíbených horách spojená s odlovem několika krabiček.
PF 2018  0
1 fotka, 31.12.2017, 39 zobrazení, 3 komentáře
Vše nejlepší do Nového roku přeje Dana a Petr
97 fotek, 29.12.2017, 46 zobrazení, přidat komentář
Jako každý rok v tomto čase vyrážíme na Hostýnky. Letos jsme v čerstvém sněhu dali trasu Tesák - U tří kamenů - Holý vrch - Klapinov - Skalný - Bukovina - Hostýn - Bystřice pod Hostýnem. Bylo to parádní.
24 fotek, listopad až prosinec 2017, 47 zobrazení, 2 komentáře | krajina, rodina-přátelé
Krátká odpolední procházka z Tesáku na Kelčský Javorník a zpět. Protí tůře z 9.12. zde nebylo po sněhu téměř památky, jen vítr byl silnější a rozhledna se dost kymácela.
55 fotek, 18.12.2017, 57 zobrazení, 2 komentáře | krajina, rodina-přátelé
Pár fotek z předvánočního výšlapu na Lysou horu. Počasí nic moc, ale šlo se hezky a tak z toho nakonec bylo i hezkých pár kilometrů.
85 fotek, 9.12.2017, 65 zobrazení, 3 komentáře
Vydávám se po dlouhé době do Hostýnek. Cílem je pár keší v okolí Kunovické hůrky, pak Rajnochovice, Kelčský Javorník a pak se uvidí. Dojedu vlakem do Kunovic a pak se jen tak potuluji a sbírám. Když je splněno, sejdu do Rajnochovic a pak to vezmu přes Černou Bařinu nahoru na Kelčák, kde se pokochám výhledy z rozhledny. Přes Čerňavu dorazím na Tesák, dávám si jídlo a rozhodnu se, že to dám až do Bystřice. Odcházím ve tři a tak valím přes Tři kameny, Holý vrch, Skalný na Hostýn, kde mě už zastihne tma. Do Bystřice je to ale kousek z kopce, tak s čelovkou nemám problém. Pěkný výlet.
152 fotek, 26.10.2017, 80 zobrazení, přidat komentář | cestování, dokumenty, krajina, příroda, rodina-přátelé
Druhý den nám počasí udělá škrt. Od rána prší, takže zvažujeme co dál.
Máme ale štěstí na skupinu, která se chystá offroadem po okolí, takže se přidáváme.
A dostáváme se do míst, kam bychom se asi jen tak nekoukli. Nejdříve navštívíme záchrannou stanici medvědů, poté přejíždíme do horské vesnice Bukovinka, kde jsme královsky pohoštěni a na závěr se ještě podíváme k Syněvyrskému jezeru.
Po návratu do Koločavy navštívíme hrob Nikoly Šuhaje loupežníka a pak se již věnujeme jídlu, pití a přípravě na ranní odjezd do Užhorodu a cestu domů.
179 fotek, 25.10.2017, 98 zobrazení, 15 komentářů | cestování, dokumenty, krajina, příroda, rodina-přátelé
Tak opět vyrážíme na Ukrajinu, v plánu je polonina, kterou jsme posledně neudělali, Piškoňa a výstup na horu Strimba.
Večer vyrážíme z Bratislavy rychlíkem do Michalovců, odtud busem do Užhorodu, dalším busem do Syněvyru, kde se ubytujeme a navečer si projdeme vesnici.
Další den vyrážíme na hřeben, kde si vychtnáváme nádherné počasí, úžasné výhledy a samotu. Navečer dojdeme do Koločavy, kde se ubytujeme na Četnické stanici a skončíme u dobrého jídla a pivečka.
54 fotek, 18.11.2017, 78 zobrazení, 2 komentáře | cestování, dokumenty, krajina, rodina-přátelé
V sobotu za deštivého počasí jedeme kousek od Egeru do Egerszaloku, kde je přírodní zajímavost Maďarska - tzv. maďarské Pamokkale, přírodní útvar, který vznikl na místě vývěru minerální vody.
Koupání v resortu parádní, doporučuji.
84 fotek, 17.11.2017, 53 zobrazení, přidat komentář | cestování, dokumenty, rodina-přátelé
Po návratu z Kekese a krátkém prohřátí si procházíme nádherné město Eger.
Postupně navštívíme hrad, projdeme kolem minaretu, navštívíme baziliku, náměstí, Spar, vinotéku a večer se zhroutíme do teplé vody.
36 fotek, 17.11.2017, 59 zobrazení, 8 komentářů | cestování, krajina, rodina-přátelé
Prodloužený víkend trávíme v Egeru a jelikož je to kousek na Kekes - nejvyšší bod Maďarska - proč se sem nevypravit.
Autem na parkoviště kousíček pod vrcholem a pak těch 200 metrů na vrchol. :-)) Výtahem ve vysílači vyjedeme na otevřenou vyhlídku, kde se kocháme výhledem na okolní kopce, sejdeme o patro níže, dáme kávičku a poté se vracíme k vozu a jedeme se opět válet do teplé vody.
77 fotek, 4.11.2017, 50 zobrazení, 9 komentářů | krajina, rodina-přátelé
Krátká sobotní procházka z Tesáku na Kelčský Javorník a zpět.
184 fotek, říjen 2017, 67 zobrazení, 18 komentářů
Rok se sešel s rokem a opět jsme vyrazili do Jeseníků. Tentokrát kupodivu nesněžilo, užili jsme si krásného počasí, nádherných výhledů a úžasné přírody.
Vlakem jsme dorazili do Starého města, odtud kolem opevnění do Ostružné a nahoru na Šerák, kde jsme strávili první noc. Druhý den byla sice trochu mlha, ale vychutnali jsme si hlavní hřeben Jeseníků, přes Keprník, Červenohorské sedlo na Praděd a poté na Barborku, kde nás čekala postel. Třetí den už pohodička na Vysokou holi a Františkovu myslivnu, pak na Dlouhé stráně a Mravenečník. Dolů do Koutů jsme to dali lanovkou, 600 výškových metrů by nám asi rozhodilo kolena.
Bylo to parádní, jako ostatně každý rok. Kamarádi díky.
80 fotek, 13.9.2017, 68 zobrazení, 3 komentáře | krajina, rodina-přátelé
Malý výšlap na Kľak - autem na Fačkovské sedlo, výšlap na Kľak a zpět - čisté chůze dvě a půl hodiny + půl hoďka nahoře ve větru.
34 fotek, 11.9.2017, 39 zobrazení, přidat komentář | krajina
Už jen pár fotek z okolí Rajeckých Teplic. Na půl cestě mě chytnul liják a tak skály už jsem procházel velmi opatrně. Procházka ale pěkná.