Oblíbené

schomilous
  • 29.11.2018
horochodec
Sokolie (1171 m) je skalnatý vrchol na okraji Vrátné doliny - hned za Tiesňavami. Kromě zajímavých skalních útvarů rovněž poskytuje krásné výhledy do Vrátné doliny. Obrázky pochází z krásného podzimního dne 28.září 2017, z tůry po trase: Terchová - Tiesňavy - Zbojnický chodník - seedlo Malé noclahy - Sokolie - sedlo Prislop - Starý dvor - dolina Obšívanka - Terchová. Tato tůra měří asi 16,5 km s výškovým rozdílem 1228 m. Trasa vede velmi členitým a místy dosti obtížným terénem, dá se zkrátit na 12.5 km s převýšením 734 m návratem od Starého dvora do Terchové přímo po silnici.
V dolině Obšívanka jsem již nefotografoval - obrázky z této krásné doliny jsou ale např. na http://horochodec.rajce.idnes.cz/Mala_Fatra_-_dolina_Obsivanka%2C_Vratna_dolina%2C_Dolne_diery./
  • 28.9.2017
achnaton08
Podruhé v tomto roce se mi naskytuje příležitost k výstupu na vrchol Strážov a potom sestup do Čičman. Oproti červnovému výletu nám tentokrát vyšlo počasí na 100 %
  • 28.9.2017
kibic
Asi nejznámější trasa v NP Slovenský Raj prochází roklí potoka Suchá Belá s několika vodopády a spoustou žebříků.
  • 15.8.2017
kibic
Slovenský Raj je atraktivní NP, v loňském roce byla upravena a zprovozněna ferrata Kyseľ, která vede roklí stejnojmenného potoka. Vstup na ni je s povinnou výbavou ferratového setu, je v kategorii "C" a zpoplatněn 5ti €. Místy se jde korytem potoka, který měl při naší návštěvě naštěstí jen málo vody.
  • 14.8.2017
  • 207207
palko1963
Dojít z Vláry až do Púchova mne vždycky lákalo a taky jsem to považoval za bláznivý nápad. Až dnes jsem se k tomuto kroku odhodlal, i když jsem měl připravené záložní trasy ústupu pro případ čehokoliv. A tak, máte- li chuť, se pojďte se mnou projít krásnou krajinou Bílých Karpat kolem skal z Vlárského průsmyku až do Púchova
  • 5.7.2017
palko1963
Do Maďarska se přesunujeme po tůře na planinách Slovenského krasu z Plešivce přes Fiľakovo a Šiatorskou Bukovinku do vesničky Tor na západě pohoří Mátra. A právě odtud podnikneme výstup na nejvyšší horu Maďarska - Kékeš s výškou 1014 m.n.m.. Trasa výstupu je dlouhá 30km a následného sestupu k úzkorozchodné železnici v Mátrafuredu 10 km. Na Kékeš se dá vyjet i autobusem, ale tůta, kterou jsme podnikli s oběma Petry byla nejen náročná, ale i krásná. Vedla po opravdové modré hřebenovce Mátry s hezkými výhledy přes druhou nejvyšší horu země Galya-této.
  • červen až červenec 2017
palko1963
Nočním vlakem přijíždíme na východ Slovenska a hned ráno se vydáme po planinách Slovenského krasu. První na řadě je Zádielská planina, které předchází Turnianský hrad. Pokračujeme dlouhou Silickou planinou zakončenou v podzemí jeskyně Domica a jako poslední Plešiveckou planinu ze Štítniku. Mají to tam moc hezké, však se pojďte podívat, jak tři blázni putují vyprahlou krajinou plnou nepohodlí (ale zato moc hezkou)
  • červen 2017
palko1963
Letošní dovolenou jsme tak trochu neplánovaně prožili na ostrově Kréta v Řecku. A tady je na ukázku pár fotek z míst, která jsme navštívili (i když většinu času jsme strávili u moře, bazénu a baru)
  • červen 2017
  • 1 050 zobrazení
horochodec
Medvědí soutěska je známý turistický cíl v podhůří Alp v Rakousku - spolkové zemi Štýrsko - mezi městy Bruck a Graz. Východiskem do soutěsky je městečko Mixnitz. Poměrně strmou soutěskou protéká potok Mixnitzbach, který zde vytváří kaskádu vodopádů a peřejí. Stezka využívá celkem 164 dřevěných lávek. Nad soutěskou je nejvyšší hora tzv.Grazské vrchoviny Hochlantsch (1720 m). Obrázky pochází z 13.5.2017, kdy po trase Mixnitz - soutěska - Hochlantsch - Teichalm bylo třeba ujít cca 18 km a nastoupat více než 1200 výškových metrů.
  • 13.5.2017
iva-63
Jako silvestrovské album dávám hádanku - 20 dvojic fotografií z hor či kopců Čech a Moravy. Kdo pozná úplně všechny?
TAKŽE UŽ NEHÁDEJTE - VŠECHNY VRCHOLY BYLY ODHALENY. Vzhledem k tomu, že jste to začali dávat dohromady kolektivně, ukončuji soutěž ve chvíli, kdy se u každé dvojice fotek našla alespoň 1 správná odpověď. A KE KAŽDÉ DVOJICI TEĎ JEŠTĚ PŘIDÁVÁM TŘETÍ FOTKU, vesměs celkové pohledy na každý vrch.

Vždy první fotka z dvojice (mají navzájem stejná čísla) je výhled do kraje, druhá nějak charakterizuje vyhlídkové místo (vrchol nebo poblíž vrcholu). Vzájemně si mohou být nápovědou nebo naopak matením. Úkolem je poznat vrch, z kterého je foceno. Některé jsou hodně poznatelné, u jiných to pro někoho může být horší. Nápověda: jsou seřazeny podle nadmořské výšky.
Kategorie: krajinapříroda
  • 31.12.2016
jezedevec
Vandr do Rychlebských hor a na Kralický Sněžník. V pátek 14. 10. autobusem, vlakem a zase autobusem do Branné, pak už pěšky na Kronfelzov a odtud na Paprsek. Dál na česko-polské hranici do Kladského sedla a na Kladskou bránu kde jsem nocoval...asi 25 kiláčků. Sobota 15. 10. z Kladské brány k pramenu Moravy na vrchol Kralického Sněžníku, ke slonovi a pak přes Mokrý hřbet, Sušinu, Podbělku a Babuši pod Slamník ke Stezce v oblacích a dolů do Horní Moravy..asi 23 kiláčků. V neděli 16. 10. už jen procházka po Stezce v oblacích a pak už domů.
  • říjen 2016
horochodec
Lysá hora je nejvyšší horou Moravskoslezských Beskyd a rovněž jednou z nejnavštěvovanějších. Zcela zaslouženě. Přístup na ní není příliš obtížný a poskytuje překrásný výhled. Během krásného podzimního dne 15. října 2016 jsem pořídil několik fotografií z jejího vrcholu. Nechodím na Lysou tak často a proto se znalejším předem omlouvám za případné omyly v popisu toho, co jsme z vrcholku viděli.
V Ostravě - Dolních Vítkovicích je unkátní industriální areál - pánové Světlík (majitel hutí) a Pleskot (architekt) zde vytvořli něco, co zřejmě dokáže ocenit teprve budoucnost. Kratičká zastávka v tomto ocelovém městě byla nezapomenutelným zážitkem.
  • 15.10.2016
achnaton08
První den třídenní turistiky ve slovenských horách
  • 26.6.2015
jirkadirekt
výběr fotek z podzimních výšlapů do Beskyd ;-)
  • říjen až prosinec 2014
atnelav
Tak se mi doma sešlo pár zvířátek na hlídání
Kategorie: zvířata
  • září 2014
  • 2020
windy-highlands
Z Košic přes Slanské a Zemplínské vrchy do Maďarska. Přes pohoří Zempléni - hg., Cserehát, Bükk, Mátra, Cserhát, Börzsöny. V Šahách zpět do staré vlasti, krajinou řeky Ipeĺ a podél Dunaje do Bratislavy. Skenované fotky, fotil spoluputující kamarád. Vzhledem k tomu, že některé fotky byly velikosti 7x9 cm, kvalita po zvětšení není valná. Ale jsem ráda, že mám aspoň těch pár obrázků.
  • 9.8.2014
windy-highlands
  • 26.7.2014
  • 1919
palko1963
Letos jsme se vydali na dovolenou do Chorvatska na naše oblíbené místi v Dalmácii, do kempu Dole v Živogošči. Cestu k moři jsme si rozdělili na dva dny a přespali v Bosně, v hezkém městečku Jajce. Po týdenním odpočinku u Jadranu jsme k domovu vyrazili cestou na jihovýchod. Podél pobřeží jsme projeli přes kousek Bosny, Jižní Dalmácii, Monte Negro, nebo-li Černou Horu , přes hory Albánie, Kosovo , Srbsko, Maďarsko a Slovensko. Cesta tam měla 920km, ale ta zpáteční 1700km. Jeli jsme tři dny a měl jsem toho plné kecky. Se starou mapou se našinec nabloudí, když se vše mění...
  • červenec 2014
wilsonm
Lubochna-Havran-s.pod Ostrým-Žaškovské s.pod Šípem-šíp-Podšíp-Stankovany-Kralovany-do Rieky jsem se přesunul 8km busem-Rieka(lom)Šútovský vdp.-Mojžišove Pramene-Ch.pod Chlebom-Kraviarské-Baranierky-s.Príslop-Starý Dvor-Tiesnavy-Terchová-Mravenečník-Nová Bysrica-Velká Rača-Kamenisté-Čierne-Trojmezí-Hrčava-Grič-Mosty u Jabůnkova
  • červenec 2014
atnelav
Třetí část putování jsme zahájili po vydatném spánku v Usť Čorne. Opět brutálním stoupáním se z údolí lesem vyškrábeme na Gavajsgavor a odtut již lehčím stoupáním přes Ružu, Malou Klimovu vystoupáme na Klimovu - 1492 m.n.m. Dáváme pauzu a poté se kocháme nekončícími výhledy do krajiny pod námi. Přes několik sedel a vrcholů vystoupáme na Syhlanskyj - 1564 m.n.m. nejvyžší vrchol této poloniny. Odtud na je dosah vrchol Topas s vysílačem, který zdárně míjíme a klesáme kolem salaše a menšího vysílače směrem na Koločavu. Tam již nedocházíme, stavíme stany cca v 1100 m.n.m na krásné louce s výhladem přímo na Koločavu. Děláme večeři, kocháme se západem slunce a usínáme. Druhý den sbalíme stany, posnídáme a sejdeme do vesnice, kde se ubytujeme a věnujeme se prohlídce vesnice.
atnelav
Po ubytování se na Četnické stanici jsme vyrazili na obhlídku Koločavy. Nejdříve jsme si prolezli muzeum Staré selo, kde jsme se opravdu vyřádili. Spousta dřevěnic tématicky zaměřených k řemeslům, spousta staré techniky vztahující se k lesní železnici v okolí Koločavy, prostě nádhera, doporučuji. Poté jsme se vydali hledat slavný hrob, což se nám nakonec s pomocí místních i podařilo. Pak už jen večeře a zasloužený spánek, ráno na autobus, cesta do Užhorodu a domů.
  • 16.6.2014
atnelav
Pokračujeme přechodem další poloniny. Po noci strávené v hotelu ve Kvasech se vydáváme opět do kopce směr Bliznica. Cestou se k nám přidává Ivan - od Kyjeva - krerý nakonec s námi stráví další čtyři dny a u salaše docházíme Andreje - další Kyjevan - který s námi vystoupá na Bliznici a pak sejde na Dragobrat. Stoupání nám dává zabrat, ale pak se jen kocháme nekonečnými výhledy do nekonečných dálek. Z Bliznice pokračujeme přes Žandarm, poloninu Apšinec na Gerišasku, odkud pozorujeme polské autoturisty. Pod Gerišaskou nacházíme kouzelné místo na spaní, tak neváháme, stavíme stany a odpočíváme. Po nočním dešti se další den ukázalo opět sluníčko a provázelo nás celý den cestou přes Ungarjasku, Tempu, Stohy a Menčul až do Usť Čorne, kde seubytujeme na hotelu v přepočtu 60 Kč za osobu, vaříme večeři, dáme si nějaké pivečko i něco ostřejšího a zhroutíme se do postelí. Za dva dny našlapáno 48,5 km a nastoupáno 2500 výškových metrů.
atnelav
Tak jsme s Pavlem vyrazili opět do míst, kde nikdo z nás nebyl - na Zakarpatskou Ukrajinu. Po celonočním a celodenním cestování dojíždíme večer do Luhů, našeho východiska. Jen se odpotácíme kousek, asi 4 km za vesnici, kde stavíme stany, děláme táborák a usínáme. Druhý den nás čeká výstup přes Vaskul na Pop Ivan 2020 m.n.m. Pak si již užíváme naplno krásnou tůru po hřebeni směrem na Hoverlu. kterou dobudeme až ve čtvrtek ráno, po noci strávené ve stanu na hřebeni. Hoverlu 2061 m.n.m. si opravdu užíváme a s námi spousta místních turistů. Asi po hodince strávené na nejvyšší hoře Ukrajiny se vydáváme směrem na Kvasy, kde chceme večer spát. Petroš takticky vynecháváme a děláme dobře, protože cesta byla ještě mooooc dlouhá. Jsme rádi, když se večer ubytujeme a svalíme do postelí. Při přechodu tohoto hřebene našlapáno 67,5 km a nastoupáno 2856 výškových metrů.